top of page
  • Zdjęcie autoraNa kanapie Klub i blog czytelniczy

"Używane serce" Catherine Ryan Hyde


Książka porusza ciekawą, ale i trudną tematykę jaką są przeszczepy organów. To trudny temat zarówno dla biorcy jak i dla rodziny dawcy. Autorka ukazuje jak dużym przeżyciem dla najbliższych jest śmierć ukochanej osoby, ale i późniejsza świadomość, że gdzieś jest jej cząstka.

W tym przypadku, jak wskazuje tytuł przeszczep, dotyczył serca oraz wiązanej z nim tzw. pamięci komórek, które prowadziły do niełatwych przeżyć bohaterów. Powieść przeczytałam bez większych emocji, spodziewałam się czegoś więcej. Byłam ciekawa zakończenia, jednak nie poruszona samą treścią oraz bohaterami. Vida, główna bohaterka, momentami drażniła mnie, jej zachowanie często było dla mnie irytujące i wyjątkowo niedojrzałe. Miała prawo do niedojrzałości, gdyż przez całe życie była trzymana pod kloszem, ale czy aż do tego stopnia? Mimo wszystko polecam przeczytać tę powieść, żeby mieć świadomość co dzieje się z organami po przeszczepie, jaki mają wpływ na osobę, która je otrzymała.



Zapraszamy do lektury!


https://www.kalisz-kp.sowa.pl/sowacgi.php?KatID=1&typ=record&001=991009170789705066

1 wyświetlenie0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie
bottom of page